peristiwa 22 disember 2009

pagi tu kak sue dan abg megat baru je bertolak balik ke KL...aku ape lagi..terus memulakan hobi aku membuta di siang hari...dah best posing..mata lak baru nak ambik piling terlelap...dah dengar dah suara mak aku suruh aku masak..jam time tu nak dekat pukul 12 tgh hari dah...aku pun sound balik kat mak aku...."jap lagi mak...bagi time jap nak lending...kang masak leee.."

tak sempat mimpi ape-ape pun tel aku pulak yang berbunyi..mata tak buka pun aku main tekan je butang angkat phone tu..heloooo...terdengarlah suara merdu kat sebelah sane...helo kak na...ida rupenyer...sembang-sembang....diorang ajak aku g kuala terengganu kejap ada hal nak baiki printer..aku pun set jam g pukul 3..hajat dihati nak sambung landing balik kejap...takut terbalik lewat..aku pun gagahkan jugak bangun g masak cepat2..lepas masak aku uruskan diri...mandi kasi wangi2..uruskan nenek aku pulak..pukul 2..aku g le bandar bertiga..

sampai je mydin mall...terus je g terkam kedai printer tu..lepas campak je printer tu kat situ..kami g raund2 dulu kat situ panaskan mata tengok2 lap top.pastu..kami mulakan projek kami yang dah lama terpendam..sementara tunggu printer tu siap...kami g melalak dulu....akak tu cal cakap print tu dah siap kami pun turun...perut dah terlapar...kami pun g melantak dulu sebelum g ambil printer kat kedai tu....siap ambil printer tu...kita orang pun bergerak le ke giant...sebab nak beli barang...

dah bayar barang semua kami pun balik le...time kami balik tu jam dah menunjukkan pkl 7 lebih dah...dah magrib dah...

sampai je dekat durian guling adalah satu lori panjang keluar dari taman perumahan...aku terpaksalah folow lori tu...laju jugak le lori tu...sebab tak ada barang kat belakang...dalam 60,70 KM/Jam...aku memang dah penat ikut lori tu..last sekali aku berpeluang potong lori tu kat ajil...

time aku nak potong lori tu kereta mmg x ada kat depan...line clear..sampai je kat tengah perut lori tu baru nampak kereta kat arah bertentangan...mmg sempat aku masuk kalau lori tu slow...lori tu pun tengah laju..aku try juga pecut..last2 dapat gak aku masuk kat depan lori tu..dpt masuk pun takat-takat muat jer..tengah speed laju-laju potong lori yang tengah laju jugak tu..kereta kat depan aku break mengejut pulak sebab dia nak masuk sebelah kanan..pastu lambat bagi signal...aku pun terpaksa membreak agak mengejut jugak sampaikan lori tu bagi api tinggi pada aku..tengah aku membreak tu aku try cari ruang untuk elak dari langgar kereta hadapan..dalam masa yang sama aku try mencelah untuk mengelak daripada lori kat belakang aku yang tak sempat nak break dari langgar aku..tiba-tiba kat tepi belah kiri aku ada motor...

jom skodeng lakaran yang aku buat tentang kejadian tu....

aku dapat masuk takat-takat muat je antara kereta depan dengan lori kat belakang...kereta depan break mengejut...sebab nak masuk ke kanan....aku tersepit kat tengah..kebetulan sebelah kiri aku ada motor...

aku break mengejut nak elak kereta kat depan aku..lori pulak bagi lampu tinggi n siap bbunyikan hon lagi sebab dia tengah laju n tak sempat nak break

last sekali aku terpaksa mencelah takat-takat muat antara kereta n motor...kalau tak kompem lori langgar aku dari belakang...aku pulak akan langgar kereta kat depan aku...huhuhu..alhamdulillah aku dan kawan-kawan terselamat...

lepas kejadian tu...aku je yang duk cerita kat dalam kereta tu...2 orang lagi member aku terdiam tak terkata apa...semuanya terkejut dengan situasi tadi...ape-ape pun peristiwa itu menjadi kenangan dalam hidup aku.....

P/S : pengajarannya....sekiranya anda duk kat belakang lori...jangan break mengejut...walaupun ada lubang kat hadapan...terjun jelah lubang tu..janji lori x langgar korang dari belakang...

0 comments: