majlis persandingan kak sue and abang megat

hari persandingan.....

pengantin lelaki sampai lebih kurang pukul 12 lebih dekat pukul 1...huhuhu mak andamnya janji pukul 10.30 satu jam nunggu....penat...kan dah kena marah dengan aku..dah bila kena marah sibuk-sibuk g tanya parking kereta kat depan umah aku...ingat tugas aku ni jaga tempat letak kereta ke...aku geram sangat aku sound je....datang tengok sendiri...parking je kat mana-mana cepat sikit..aku banyak kije lagi nak kena buat...bukan jaga parking untuk engkau jer...sape suruh datang lambat...

dah le datang lambat pagi-pagi aku dah kena bangun kena g cari baju pengantin songket untuk perarakan...bengang betol dengan servis yang mak andam tu buat..baju yang nak dipakai oleh pengantin sikit pun tak di usik...siap bagi kuasa kat aku suruh oter baju pengantin tu....aku hangin satu badan rasanya bila ingat peristiwa tu..kang ikut marah nak jer aku bakar baju tu...baju perempuan dah le beso...lengan pulak labuh....baju laki lak tak leh nak masuk terus....bengang betol...bukan kami tak pergi ukur kat butik dia...kan nyusahkan aku....nasib baik aku ada kenal member yang kije kat butik pengantin gak...siap pergi ambil member aku kat umah dia lagi...nak cepat punya pasal takut tak ada baju...tapi alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar...nasib baik baju sama color ada kat kedai member aku tu....dan baju tu betul-betul muat dengan kedua mempelai....dah lah malam tadi aku tido lewat sebab siapkan gubahan hantara akak aku tuh....tapi ada gak yang menguminnyer....putih tak naik seri...huhuhu...tak naik seri ke???aku tengok cantik je aku buat...hehehehe puji diri sendiri le pulak...hahahaha

jom skodeng gambar-gambar yang di snep oleh aku yang berbakat ni...hahahahahaha

menyambut kedatangan pihak lelaki...pengapit paling cun....hahahaha
mempelai disambut dengan pertunjukan silat.. majlis menepung tawar....direnjis-renjis dipilis...ditepungilah tawar....
my family...aku diapit oleh angah n adik aku...
family sebelah lelaki
hantaran buat pengantin perempuan
hantaran buat pengantin lelaki
click! click! click! ada bakat tak jadi photograper...hehehehe kek perkahwinan
adik beradik ayah
sepupu belah mak
member-member kak sue yang turut hadir...thanks kak sya..kak jue..kak ina..jiran tetangga yang datang membantu...separuh jer....separuh lagi sibuk wat kije

0 comments: